الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن – خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری لاکو، عبدالجلال ای ری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: در آستانه فرارسیدن فصل جا به جایی مستاجران هستیم و با توجه به انتظار تورمی که در جامعه است، بنابراین انتظار داریم دستگاه های نظارتی و مسوولان دولتی اقدامات موثری را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن بردارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت مسکن می شود، فعالیت مخرب دلالان و سوداگران است که در سکوهای آنلاین خرید و فروش مسکن با درج آگهی های جعلی و یا با قیمت سازی دروغین زمینه را برای افزایش قیمت ها فراهم می کنند، البته که با ضابطه مند کردن درج آگهی ها و احراز هویت مالکان تا حدی این موضوع کنترل می شود. ضمن اینکه در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی برای این مهم برنامه ریزی صورت گرفته و با رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها تا حد چشمگیری فعالیت سوداگری در بازار مسکن محدود می شود.

این نماینده مردم در مجلس به اصلاح طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی و رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از گام های بلند و مهم مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار پرتلاطم مسکن به شما می رود که با ایده ها و ابتکارات نوین می تواند پایه خوبی برای مدیریت بازار مسکن و قیمت گذاری عادلانه ایجاد کند. تایید نهایی این طرح توسط شورای نگهبان و اجرای آن تا پیش از آغاز فصل تابستان می تواند نقش تعیین کننده ای در بازار رهن و اجاره مسکن ایفا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به قوانین مهم و کارآمدی که در سال های اخیر در حوزه مسکن به تصویب رسیده و هم اکنون در مسیر درست اجرا هستند، در سال های آینده تلاطم های کم تری را در بازار مسکن شاهد خواهیم بود و حداقل انتظارمان این است که دیگر مولفه های غیراقتصادی بر نوسانات قیمت مسکن تاثیر نباشد از سوی دیگر افزایش عرضه مسکن با رونق ساخت و ساز و مالیات ستانی از محتکرین نوید آرامش در بازار مسکن را می دهد.

نوشته های مشابه