خوردنی های مفید برای کاهش وزن

خوردنی های مفید برای کاهش وزن

به گزارش لاکو، در یک رژیم غذایی سالم افراد می بایست مقدار کالری دریافتی از مواد خوراکی را متناسب با میزان فعالیت خود مصرف کنند.

لاکو در گزارشی آورده که خوردن یا آشامیدن بیش از نیاز بدن منجر به اضافه وزن خواهد شد زیرا انرژی که استفاده نشده به صورت چربی ذخیره می شود. از طرفی نیز در صورت کم خوردن یا آشامیدن، وزن افراد کاهش پیدا می کند که کاهش وزن زیادی نیز مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در همین حال، «هدر مانگیری»، متخصص تغذیه در این باره می گوید برخی غذاها می توانند به کاهش وزن کمک کنند، زیرا به شما کمک می کنند احساس سیری طولانی تری داشته باشید و به کاهش هوس غذا خوردن کمک می کنند.

برخی غذاها نیز حتی متابولیسم شما را بالا می برند.

در ادامه به نقل از سایت تخصصی «وب ام دی» به توضیحی کوتاه درباره برخی از این مواد غذایی خواهیم پرداخت.

* لوبیا

لوبیا منبع عالی پروتیین است. لوبیا همچنین فیبر بالایی دارد و دیر هضم می شود. این بدان معناست که برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید که ممکن است شما را از خوردن غذای بیشتر باز دارد.

* سوپ

یک وعده غذایی را با یک کاسه سوپ شروع کنید چون در نهایت ممکن است کمتر غذا بخورید. در سوپ خود از خامه و کره استفاده نکنید.

* شکلات تلخ

بین وعده های غذایی خود به جای شکلات شیری، یک یا دو مربع کوچک شکلات تلخ مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که شکلات تلخ به کاهش اشتها کمک می کند.

* سبزیجات پوره شده

همچنین می توانید سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و کالری مصرفی خود را به طور همزمان کاهش دهید. داده های مطالعات نشان داده است که مصرف سبزیجات پوره شده کالری دریافتی ما را کاهش می دهند.

* آجیل

برای یک میان وعده عالی یک مشت کوچک از انواع آجیل مانند بادام، بادام زمینی، گردو و … را مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می خورند، به طور خودکار در وعده های غذایی بعدی کمتر غذا می خورند.

* سیب

آب سیب و فراورده های آن را کنار بگذارید و به جای آن یک سیب با پوست انتخاب کنید. خوردن میوه کامل، اشتها را کم می کند در حالی که آب میوه ها و … این کار را نمی کنند.

یکی از دلایل این است که میوه خام فیبر بیشتری دارد. به علاوه عمل جویدن، سیگنال هایی را به مغز شما می فرستد مبنی بر اینکه چیزی قابل توجه خورده اید.

* ماست

طعم ماستی که انتخاب می کنید، فرقی ندارد زیرا ماست می تواند به کاهش وزن کمک کند. داده های یک مطالعه نشان داده که ماست با کاهش وزن ارتباط دارد.

* گریپ فروت

گریپ فروت هم واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند به خصوص اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید.

داده های مطالعات نشان داده است افرادی که قبل از هر وعده غذایی گریپ فروت می خوردند، وزن کم کرده اند. نوشیدن آب گریپ فروت نیز نتایج مشابهی داشته است.

با این حال آب گریپ فروت هیچ خاصیت «چربی سوزی» ثابت شده ای ندارد. ممکن است فقط به افراد کمک کرده باشد که احساس سیری کنند.

در همین حال، اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، نمی توانید گریپ فروت یا آب گریپ فروت بخورید، بنابراین برچسب روی تمام داروهای خود را بررسی کنید یا از داروساز یا پزشک خود در این مورد مشورت بگیرید.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خوردنی های مفید برای کاهش وزن" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خوردنی های مفید برای کاهش وزن"، کلیک کنید.