متد پیلار و کلاستر در سئو

همه چیز در مورد استراتژی محتوا پیلار و کلاستر

ایا علاقه مند به ایجاد یک استراتژی محتوای پیلار و کلاستر هستید؟ این تکنیک هیجان انگیز در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است و یک راه عالی برای اطمینان از محتوای شما است.

متد پیلار و کلاستر در سئو

این یک روش موثر برای بهبود تعامل کاربر، افزایش دید در موتورهای جستجو است. شما می توانید مخاطبان را در طول زمان ایجاد کنید و در نهایت حضور انلاین موفق را رشد دهید.

در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که محتوای پیلار و کلاستر ای در مورد چیست، چگونه کار می کند و چرا باید ان را امتحان کنید. بنابراین بدون ado بیشتر … بیایید شروع کنیم

متد پیلار و کلاستر در سئو

محتوای Pillar به چه معناست؟

محتوای Pillar محتوایی است که به عنوان پایه ای برای وب سایت شما عمل می کند. این معمولا طولانی تر و عمیق تر از سایر انواع محتوا است و بینش ارزشمندی در مورد موضوعات مربوط به نام تجاری یا کسب و کار شما ارائه می دهد.

این اغلب برای اموزش خوانندگان و تولید سرنخ نوشته شده است. قطعات محتوای پیلار می تواند شامل های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، مقالات سفید، فیلم ها، اموزش ها، مطالعات موردی، وبینارها و موارد دیگر باشد.

کلاستر ها چیست؟

کلاستر ها قطعات کوچکتری از محتوا هستند که در اطراف همان موضوع مقاله پیلار ساخته شده اند. نمونه هایی از مقالات کلاستر ای شامل های وبلاگ در مورد زیرمجموعه های خاص مربوط به موضوع مرکزی است. اینفوگرافیک؛ فیلم; نظرسنجی; مصاحبه; چگونه به راهنماهای؛ و بیشتر.

کلاستر ها باید به محتوای پیلار اصلی پیوند دهند و یک وب از اطلاعات مرتبط ایجاد کنند.

محتوای پیلار و کلاستر چیست؟

محتوای پیلاری و کلاستر ای یک استراتژی محتوا است که بر ایجاد هاب های جامع اطلاعات (پیلار ها) تمرکز دارد. سپس ان را به قطعات کوچکتر از محتوای مرتبط خاص تر (کلاستر ها) که به هاب پیوند می دهند، ترکیب می کند. این رویکرد برای سایت هایی با محتوای زیادی مانند فروشگاه های تجارت الکترونیک و وبلاگ ها مفید است.

ایده این است که هاب جامع یک منبع عالی از اطلاعات برای کاربران ایجاد خواهد کرد. در همین حال، قطعات کوچکتر محتوا به ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.

با ایجاد ترکیبی از هر دو نوع محتوا، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای مقدار زیادی از مواد با کیفیت بالا برای بازدید کنندگان برای کشف است. این کمک خواهد کرد که انها را درگیر نگه دارید و رتبه بندی SEO خود را در طول زمان افزایش دهید.

محتوای Pillar و Cluster چگونه کار می کنند؟

پیلار و محتوای کلاستر ای با ایجاد صفحه پیلار اول کار می کند. این به معنای یک مقاله مروری دقیق در مورد یک موضوع خاص است که معمولا حاوی چندین هزار کلمه است. صفحه شما باید نگاهی عمیق به موضوع، از جمله اطلاعات پس زمینه، امار، بینش مفید و راهنمایی ها ارائه دهد. این همچنین باید شامل منابع مربوطه یا خواندن بیشتر برای کاربرانی باشد که می خواهند بیشتر بدانند.

هنگامی که صفحه پیلار کامل شد، می توانید کلاستر هایی از محتوا را ایجاد کنید که به ان پیوند می دهند. این صفحات کلاستر ای قطعات خاصی از محتوای مرتبط هستند که بر روی یک جنبه از موضوع اصلی تمرکز می کنند. به عنوان مثال، اگر پیلار شما در مورد “نژادهای سگ” بود، می توانید یک کلاستر ای با تمرکز بر “چگونه یک توله سگ را انتخاب کنید” ایجاد کنید.

هر دو موضوع هنوز هم مرتبط هستند، اما در محدوده محدودتر از موضوع گسترده تر “نژادهای سگ” هستند.

چرا باید محتوای پیلار و کلاستر را امتحان کنید؟

محتوای پیلار و کلاستر ای یک راه عالی برای بهبود دید وب سایت شما، تعامل کاربر و رتبه بندی SEO است. با ایجاد مراکز اطلاعات جامع، می توانید یک منبع عالی از اطلاعات ارزشمند در مورد هر موضوعی که پوشش می دهید، به کاربران ارائه دهید.

در عین حال، کلاستر ها به ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو کمک می کنند. پیوندهای بین صفحه پیلار و کلاستر های ان نیز رتبه بندی کلی SEO شما را در طول زمان افزایش می دهد.

بنابراین اگر می خواهید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و محتوایی ایجاد کنید که برجسته باشد، استراتژی محتوای پیلار و کلاستر ای را امتحان کنید!

چگونه برای ایجاد یک پیلار و استراتژی محتوا کلاستر

1. یک موضوع را انتخاب کنید

اولین گام برای ایجاد یک پیلار و محتوای کلاستر ای تصمیم گیری در مورد انچه شما می خواهید بنویسید. به یک موضوع گسترده و جامع مربوط به نام تجاری یا کسب و کار خود فکر کنید که برای مخاطبان شما منطقی است.

2. تحقیق در مورد موضوع

هنگامی که ایده ای از انچه می خواهید در مورد ان بنویسید، شروع به تحقیق در مورد موضوع کنید تا یک مقاله مروری عمیق (پیلار) ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی برای نوشتن چند هزار کلمه در موضوع اصلی را جمع اوری می کنید. شما همچنین باید به دنبال منابع اضافی مانند مصاحبه ها، نظرسنجی ها، مطالعات موردی و غیره باشید که می تواند عمق بیشتری به نوشتن شما اضافه کند.

3. ایجاد صفحه پیلار

هنگامی که زمان نوشتن صفحه پیلار خود می اید، مطمئن شوید که جامع و اموزنده است. ارائه حقایق جالب و بینش مفید در مورد موضوع، و همچنین هر گونه منابع قابل اجرا برای خواندن بیشتر.

4. ایجاد کلاستر

هنگامی که مقاله پیلار خود را نوشته اید، شروع به ایجاد قطعات محتوای کلاستر ای کنید. مقالات کوچکتر باید بر جنبه های خاص تر موضوع اصلی تمرکز کنند در حالی که هنوز به صفحه پیلار اصلی پیوند دارند.

هدف ایجاد یک وب از اطلاعات است که ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو هدایت می کند. در عین حال، ارائه کاربران با یک منبع عالی از محتوای مرتبط در هر موضوعی که پوشش می دهید.

5. محتوای خود را ارتقا دهید

در نهایت، هنگامی که استراتژی محتوای Pillar و Cluster خود را تکمیل کردید، به یاد داشته باشید که ان را تبلیغ کنید! اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید و در مکالمات مربوطه شرکت می کنید. همچنین، سعی کنید با تاثیرگذاران علاقه مند به موضوع درگیر باشید.

نتیجه نهایی

استراتژی محتوای پیلاری و کلاستر ای به طور موثر دید را در موتورهای جستجو افزایش می دهد و هاب های جامعی از اطلاعات مرتبط ایجاد می کند.

با ایجاد ترکیبی از مقالات پیلار و کلاستر ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بسته بندی شده است. ان را با مواد جذاب و با کیفیت بالا برای بازدید کنندگان برای کشف پر خواهد شد. این امر ترافیک ارگانیک را هدایت می کند در حالی که تعامل کاربر را در طول زمان افزایش می دهد.

یک دیدگاه

  1. متد پیلار کلاستر خیلی خوبه ولی کاربر باید لینک سازی داخلی و اصولی رو انجام بده روی صفحات فرزند به صفحه مادرش که بتونه قدرت و رلونسی یا همون ارتباط معنایی رو برای گوگل مشخص کنه