اجرای سرشماری کشاورزی در قزوین – خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

اجرای سرشماری کشاورزی در قزوین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار لاکو علی رحمانی پیش از ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین از اجرا سرشماری کشاورزی در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال در کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی باهدف بهره برداری اطلاعات دقیق از کشاورزان و کشاورزی در استان قزوین انجام می شود عنوان کرد: بهره برداران کشاورزی محصولات زراعی باغی دام و طیور محصولات گلخانه ای آبزیان زنبورعسل و کرم ابریشم جامعه هدف این سرشماری محسوب می شوند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۹۳ اجرا حدود ۴ میلیون بهره بردار در کشور داریم افزود: در این سرشماری که از ۱۲ آبان برگزار می شود ۲۸۶ نفر در بخش ها و پست های مختلف حضور و همراهی دارند.

این مسئول ادامه داد: این سرشماری باهدف تهیه چهارچوب آماری تولید اطلاعات ساختاری و فرایند کردن سرجمع ها اجرایی می شود.

وی بیان کرد: استان قزوین یک استان کشاورزی صنعتی است و سهم استان از ارزش افزوده کشاورزی حدود ۱۴ درصد است.

رحمانی با بیان اینکه سهم اشتغال قزوین از کشاورزی ۱۴ درصد است تصریح کرد: استان قزوین در بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور در جایگاه های بالای جدول قرار دارد.

وی در پایان عنوان کرد: استان قزوین در تولید گوشت قرمز رتبه ۹ در تولید شیر رتبه چهار در تولید تخم مرغ رتبه چهار را در کشور دارد و در تولید گندم نیز توانست بیشتر از نیاز خود در استان گندم تولید کند.

نوشته های مشابه