اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای دو هزار و 172 روستای لرستان

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای دو هزار و 172 روستای لرستان

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای دو هزار و ۱۷۲ روستای لرستان

لاکو/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای دو هزار و 172 روستای استان خبر داد.

مجید طایف 17 بهمن ماه با اشاره بر اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها بیان کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجری بودن سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی، بررسی تنگناها و اصلاح روش های معمول، مکانیزاسیون، خاک ورزی حفاظتی، تغذیه، تناوب، مدیریت مزرعه و تامین بذر محصولات اساسی انجام می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: مدت زمان اجرای طرح پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در لرستان در مرحله سومین سال اجرا است.

وی با اشاره به هدف گذاری اجرای طرح جهش تولید افزود: سطح برنامه کشوری 5 میلیون و 240 هزار هکتار بوده که لرستان با سهم 7 درصد تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

طایف تصریح کرد: تعهد کشت استان 370 هزار هکتار است که از میزان 56.7 درصد گندم و 20 درصد جو  بوده و تاکنون 262 هزار هکتار به میزان 70 درصد کشت شده است.

وی سطح گسترش این طرح را در 12 شهرستان و دو هزار و 172 روستا برشمرد و افزود: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با 18.9 درصد و 18.4 درصد است و همچنین کمترین سطح زیر کشت به شهرستان های چگنی با 4.1 درصد و دورود با 4درصد رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان یادآور شد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی بالغ بر 667 میلیارد ریال به تعداد 550 دستگاه ادوات؛ که مرحله اول آن به میزان 196میلیارد ریال تخصیص یافت و در این راستا همچنین 93 دستگاه تحویل و تامین شده است.

پایان خبر لاکو