ارایه آموزش های امدادی به مردم خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد

لاکو/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت ارایه آموزش های امدادی به مردم استان تاکید کرد.

ارائه آموزش‌های امدادی به مردم خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد

محمدرضا حسین نژاد امروز (29 اردیبهشت) در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: همه مردم باید آموزش های لازم برای مواجهه با حوادث را ببینند تا بتوانند صحنه حادثه را تا زمانی که نیروهای امدادی می رسند مدیریت کنند.

وی افزود: خراسان شمالی در روزهای گذشته با نزولات آسمانی پربرکتی روبرو بود که سبب تقویت منابع آبی سدهای استان شد اما در این خصوص نباید از ضرورت آموزش شهروندان برای کنترل حوادث و مدیریت آن ها غافل شویم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است لذا باید تلاش کنیم تا سهم مردم در فعالیت های تعاونی ها، پروژه ها و… را افزایش دهیم.

کسب 271 مدال ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته ورزشکاران خراسان شمالی 271 مدال برنز، نقره و طلا کسب کردند. 

شاکری افزود: از مدیران استان انتظار داریم که اعتبارات مرتبط با حوزه ورزش را واریز کنند تا بتوانیم آنطور که باید به حوزه ورزش رسیدگی کنیم و آن را توسعه دهیم. 

وی با بیان اینکه 228 مکان ورزشی در استان وجود دارد افزود: قرار است جمعه هفته آینده به مناسبت دهه کرامت پیاده روی عمومی برگزار شود که از عموم مردم برای حضور در آن دعوت و عمل می آید.

تحقق 103 درصدی درآمد عمومی استان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه با ارایه گزارش عملکرد این مجموعه گفت: 90 درصد اعتبارات تملک دارایی استان به صورت نقدی و 10 درصد آن به صورت اسناد خزانه بوده که درصد بالای بخش نقدی آن سبب اقدامات موثری شده است.

رحمانی افزود: 103 درصد درآمد عمومی استان تحقق پیدا کرده که نشان از تلاش بسیار وصول کنندگان در استان است.

وی ادامه داد: طرح مولدسازی در استان نیز در حال اجرا است و پروژه هایی که در این قالب معرفی می شوند در راستای بسته رونق، مورد تاکید قرار می گیرند تا اعتبار آن ها به پروژه های نیمه تمام متصل شود.

افزایش سرانه آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تاکنون 350 کلاس درس در قالب 70 پروژه ماده بهره برداری شده است. 

اکبری ادامه داد: 380 کلاس درس نیز اکنون در حال ساخت است تا بتوانیم تعداد مدارس دو نوبته را کاهش داده و سرانه آموزشی را افزایش دهیم. 

پایان خبر لاکو