استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زایر در عربستان

استقرار صندوق‌های رأی‌گیری و بستری شدن ۷ زائر در عربستان

سفر 28 هزار زایر به مدینه، هماهنگی وزارت امورخارجه با عربستان برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرهایی که زایران ایرانی حضور دارند و بستری شدن هفت زایر ایرانی در بیمارستان های عربستان، از جمله مهم ترین موضوعاتی بود که در شورای برنامه ریزی بعثه و حج مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لاکو به حج، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در شهر مدینه برگزار شد و علی اصغری ـ رییس ستاد مدینه ـ با اشاره به سفر 28 هزار زایر ایرانی به مدینه، اظهار کرد: این زایران در قالب 203 کاروان با 122 پرواز وارد این شهر شده اند، که در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر آنها در مدینه حضور دارند و دیگر زایران پس از محرم شدن در مسجد شجره با قطار سریع السیر به مکه رفتند.

رییس ستاد مدینه همچنین روند ورود زایران ایرانی به مدینه را سهل و روان توصیف کرد.

اصغری در ادامه از روند تغذیه زایران ایرانی در مدینه گزارشی دارد و به پخت 325 هزار پرس غذا در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زایران اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز  در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، به حضور حجاج ایرانی در کشور میزبان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و دستور داد کارگروهی متشکل از مسیولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری نمایندگی های سیاسی کشورمان در عربستان، بررسی لازم را در این باره انجام دهند و برای دریافت مجوز دایر کردن شعبه های اخذ رای اقدام لازم انجام شود.

حسن زرنگار ـ سرکنسول ایران در جده ـ نیز در ادامه این نشست، گفت: این نمایندگی برای حمایت های کنسولی از زایران ایرانی در عربستان آمادگی دارد و نیروهای خود را در ستادهای مکه و مدینه مستقر کرده است.

او افزود: با هماهنگی وزارت امورخارجه کشورمان برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم پیگیری خواهد شد.

در ادامه، سید عباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ گزارشی از روند آماده سازی چادرهای عرفات برای پوشش بیش از 87 هزار ایرانی، فعالت آشپزخانه ها، هتل ها و ناوگان حمل و نقل در شهر مکه، گزارشی دارد و آمادگی در شرایط را قابل قبول دانست.

دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ هم با بیان اینکه به ترتیب در دو شهر مکه و مدینه از شروع عملیات حج 1403 تاکنون هفت هزار و 750 و سه هزار و 995 ویزیت انجام شده است، مجموع خدمات درمانی ارایه شده به زایران ایرانی در کشور میزبان (عربستان) را بیش از 21 هزار و 300 مورد اعلام کرد.

او گفت: هم اکنون در بیمارستان های عربستان در دو شهر مکه و مدینه هفت بیمار بستری هستند و شرایط عمومی آنها نیز خوب است و مشکل خاصی گزارش نشده است.

پایان خبر لاکو