استقرار ۴۷ پایگاه و پست امداد و نجات جاده‌ای برای اربعین در کرمانشاه

استقرار ۴۷ پایگاه و پست امداد و نجات جاده‌ای برای اربعین در کرمانشاه

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار لاکو کرمانشاه، با توجه به شرایط جوی استان در اربعین اظهارکرد: ۴۷ پایگاه و پست امدادونجات جاده‌ای مستقر از مسیر شهر کنگاور تا خروجی جاده حمیل که زائران استان ایلام از آنجا خروجی دارند و جاده‌های منتهی به مرز خسروی، با آمادگی کامل مستقر هستند.

وی در راستای فعالیت های دیگر جمعیت هلال احمر استان، افزود: پایگاه هوایی مجهز به یک فروند بالگرد هلال‌احمر، تیم‌های واکنش سریع و پایگاه‌های فرهنگی از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در اربعین است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه، با اشاره به فعالیت هلال‌احمر در خاک عراق، تصریح کرد: تلاش داریم طبق سنوات گذشته در خاک عراق از مسیر منظریه تا خانقین پایگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی مستقر داشته باشیم که در صورت بروز حادثه امداد رسانی را از خاک عراق آغاز کنیم.

وی در خصوص پایگاه‌های فرهنگی گفت: از آنجا که اربعین یک رویداد فرهنگی بزرگ است با مستقر کردن پایگاه‌های فرهنگی در کنار زائران هستیم، از جمله فعالیت‌های فرهنگی در پایگاه‌های امداد می‌توان به استقرار روحانیون (پاسخ به سوالات شرعی)، نمازجماعت، زیارت عاشورا و توزیع بروشور اشاره کرد.

محمدی در خصوص پویش زائر یار و مرحم زائر بیان کرد: افرادی که داروهای اضافه دارند قبل از اربعین آن‌ها را جمع آوری می‌کنیم و در اختیار تیم‌های پزشکی و داروخانه‌های مستقر در داخل کشور و خاک عراق قرار می‌دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه در پایان با اشاره به کنگره سلامت در اربعین عنوان کرد: با مشارکت دستگاه‌های مختلف در (۱۱و ۱۲مرداد) ، کنگره سلامت اربعین در ۶ محور تخصصی انجام می‌شود، استان کرمانشاه هم در این کنگره حضور دارد به همه صاحب نظران در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نظرات خود را از دیدگاه علمی منعکس و در کنگره مطرح کنند.

46