بورسیه‌های جدید سنگاپور برای تشویق دانشجویان به تحصیل در رشته‌های مهندسی

بورسیه‌های جدید سنگاپور برای تشویق دانشجویان به تحصیل در رشته‌های مهندسی

موسسه مهندسین سنگاپور (IES) به تازگی اعلام کرد که حدود 210 هزار دلار کمک مالی از طریق رویدادهای مختلف جمع آوری خواهد کرد تا به دانشجویان نیازمند برای تحصیل در دوره‌های مهندسی ارائه دهد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری لاکو، موسسه مهندسین سنگاپور (IES) به تازگی اعلام کرد که حدود 210 هزار دلار کمک مالی از طریق رویدادهای مختلف جمع آوری خواهد کرد تا به دانشجویان نیازمند و مستحق کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در دوره‌های مهندسی ارائه دهد.

برای شروع، شش بورسیه تحصیلی با ارزش مجموع 38 هزار دلار در سال وجود خواهد داشت که دو بورسیه برای دانشجویانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند، دو بورسیه برای کسانی که به مرکز پلی تکنیک می‌روند و دو بورسیه به کسانی که به موسسه آموزش فنی (ITE) می‌روند، اختصاص داده می‎شود. هزینه بورس تحصیلی یکبار و بدون هیچ گونه وثیقه‌ای اعطا می‌شود.

«چی هونگ تات» وزیر حمل و نقل این کشور در مراسم افتتاح کالج مرکزی موسسه مهندسین سنگاپور که بخشی از رویدادی به مناسبت روز ملی مهندسان بود، بر نقش حیاتی مهندسان در ارائه خدمات اصلی مانند حمل و نقل عمومی تأکید کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که چگونه نوآوری‌های مهندسی برای حمایت از توسعه سنگاپور در دنیایی با محدودیت منابع کلیدی هستند.

آقای چی گفت: از چالش‌های ایجاد خطوط ریلی در یک شهر پرجمعیت تا حفظ سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی پیچیده‌ای که برای حفظ عملکرد شبکه ریلی ما لازم است، مهندسان نقش مهمی برای پیشرفت سنگاپور دارند. همین امر در مورد توسعه و بهره برداری از فرودگاه‌ها و بنادر سنگاپور نیز صادق است.

این وزیر افزود: در حالی که ما به تقویت اتصال خود ادامه می‌دهیم، مهندسان فرصت‌های زیادی برای ایجاد تغییر در زندگی هموطنان سنگاپوری خود خواهند داشت و افزود که بورسیه‌های جدید به پرورش آرزوهای نسل بعدی مهندسان در این کشور کمک می‌کند.

با نگاهی به آینده، آقای چی گفت که هنگام گذار به سیستم حمل و نقل پاک‌تر و همچنین به بخش انرژی پاک‌تر، چالش‌های زیادی وجود دارد.

او افزود: اما در عین حال، فرصت‌های جدید زیادی برای تحقیق، همکاری، نوآوری‌ها و پیشرفت‌های جدید وجود دارند. آقای چی از دانشجویان جوان مهندسی خواست تا از فرصت‌هایی که دارند بهترین استفاده را ببرند.

او گفت: امیدوارم که هر یک از شما به هر طریقی به دنبال علایق خود در مهندسی باشید و خود را برای ادامه نوآوری و کاوش در امکانات بی‌حد و حصر در این زمینه به چالش بکشید.

«چونگ کی سن»، رئیس کمیته صندوق بورس تحصیلی موسسه مهندسین سنگاپور، از جامعه خواست تا روی مهندسان آینده سرمایه گذاری کنند.

او گفت: در میان نسل جوان ما افراد فوق‌العاده با استعدادی هستند که عمیقا به مهندسی علاقه دارند، اما در جستجوی تحصیلات مهندسی با موانع مالی روبرو هستند.

علاوه بر راه اندازی صندوق جدید بورسیه، موسسه مهندسین سنگاپور همچنین یک نمایشگاه شغلی با مشارکت کنگره ملی اتحادیه کارگران در روز گذشته برگزار کرد.

جوایزی نیز به دانش‌آموزانی که در چالش نوآوری مهندسی سالانه که یک مسابقه ملی برای دانشجویان برای ایجاد راه‌حل‌های مهندسی برای مقابله با چالش‌های دنیای واقعی است، شرکت کردند، اهدا شد.