تاثیر لوستر حصیری بر دکوراسیون خانه

نقش حصیر در دکوراسیون منزل بر کسی پوشیده نیست. اگر اندکی به اطرافمان دقت کنیم متوجه میشویم که وسایل حصیری حتی به میزان اندک در دکوراسیون هر خانه‌ای پیدا می‌شود. تعجبی هم ندارد چون بافته‌هایی زیبا هستند که می توان در داخل خانه و هم در بیرون خانه مورد استفاده قرار داد. از حصیر در تمامی لوازم مثل لوستر، میز عسلی و صندلی اپن می‌توان استفاده کرد. حصیر متریالی بسیار منعطف میباشد که حس و حالی غیررسمی و ساحلی به میدهد. با توجه به فصل گرما اکنون بهترین زمان برای استفاده از حصیر در دکوراسیون خانه است. در ادامه با همراه باشید تا ببینیم برای فصل گرما چه نوع چیدمانی داشته باشیم.

تاثیر لوستر حصیری بر دکوراسیون خانه

استفاده از حصیر در دکوراسیون منزل با 13 ایده خلاقانه و جذاب  

۱_تزیین دیوار با لوازم حصیری:

یکی از روش‌های ساده و کم هزینه، تزیین دیوار با حصیر است که دیوار را از حالت خشک و بی‌روح خارج کرده و به آن گرما می‌بخشد.
سبدهای حصیری با بسیاری از سبک‌های دکوراسیون سازگار است. تزیین دیوار راهی ارزان و در عین حال بسیار خیره کننده برای زیباسازی فضا است. حتی می‌توانید با نصب گروهی سبدهای حصیری، دیوار را تبدیل به نقطه کانونی کنید.

در صورتی که مبلمان و دیوارها روشن است نصب سبدهای حصیری با رنگ‌های شاد مثل قرمز، نارنجی و بنفش بر روی دیوار جلوه‌ای زیبا و خیره‌کننده به فضا میدهد

اگر در منزل شومینه دارید نصب گروهی سبدهای حصیری بر روی دیوار شومینه ایده‌ای جذاب می‌باشد که زمینه‌ای بسیار عالی برای شومینه ایجاد می‌کند.

درصورتی که دیوار کوچک است از ۳ الی ۴ سبد حصیری که متناسب با اندازه دیوار استفاده کنید.

اگر دیوار بزرگ است از ترکیب چند سبد حصیری بزرگ و کوچک برای تزیین دیوار استفاده کنید.

شما میتوانید برای تزیین دیوار از انواع سبدهای حصیری با بافت، رنگ، سبک و طرح متفاوت  استفاده کنید.

نصب سبدهای حصیری بر روی دیوارهای فضای ورودی توجه مخاطب را به خود جلب کرده و فضایی متفاوت و خاص خلق می‌کند.

ترکیب سبدهای حصیری با رنگ‌های شاد در آشپزخانه‌ای با کابینت‌ و دیوارهای روشن، دیزاینی دلنشین و خلاقانه ایجاد می‌کند.

نصب سبدهای حصیری در اتاق خواب فضایی گرم و آرمش‌‌بخش ایجاد کرده و زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

۲_ استفاده از حصیر برای ایجاد بافت به دکوراسیون

همانطور که گفتیم المان‌های طبیعی میتوانند ذهن را به سمت ویلاهای لوکس ساحلی ببرند و موجب جذاب شدن محیط شوند. در فضایی کاربردی مثل آشپزخانه میتوانید از کمی متریال حصیری در پرده، لوستر و صندلی اپن استفاده کنید تا بافت و عمق بیشتری به محیط تزریق شود.

۳_ ایجاد گرما در دکوراسیون ناهارخوری با حصیر

صندلی‌های حصیری در تصویر زیر باعث گرمای اتاق ناهار خوری شده است. صندلی‌ها تقریبا اولین چیزی است که توجه را به خود جلب می‌کند. بنابراین هزینه برای خرید چنین مبلمانی میتواند مناسب باشد چون اجناس حصیری قرار است سالها با ما بماند و قوام بسیار بالایی نیز دارند.

۴_ صندلی کار حصیری

بسیاری از طراحان به استفاده از لوازم حصیری در دکوراسیون داخلی علاقه‌مندند. در دفتر کار زیر دکور و کشوهای سفید، دستگیره‌های طلایی و صندلی حصیری مدل فرانسوی فضای منسجمی درست کرده است.

۵_ استفاده از حصیر در دکوراسیون منزل برای غیررسمی شدن محیط

از حصیر برای اضافه کردن بافت به محیط استفاده می‌کنند. همچنین در دکوراسیون داخلی منزل از حصیر برای فضاهای دوستانه و غیر رسمی استفاده می‌شود. در تصویر زیر در ابتدای ورود طرح مشکی و حصیری قاب پشت مبل توجه را به خود جلب میکند. این همه جذابیت بوسیله حصیر بوجود آمده است.

۶_ آباژور ایستاده با شید حصیری

در تصویر زیر شید آباژور از حصیر طبیعی و پایه آن از فلز برنج ساخته شده است. چنین آباژوری میتواند بهترین انتخاب برای نشستن و مطالعه در روزهای گرم و آفتابی باشد.

۷_ ایجاد گرما به محیط با حصیر

طراح این آشپزخانه تنها یک چیز هنگام طراحی در سر داشت و آن ایجاد گرما به محیط بوده است. طراح سعی کرده که در اکثر وسایل از رنگ‌های گرم و خنثی استفاده کند و چه چیزی بهتر از صندلی‌های حصیری برای ایجاد گرما به محیط؟

۸_ در حصیری کنسول

رنگ‌ چوب این دو کنسول بیشتر به سمت سرد میرود ولی این موضوع را با نصب حصیر بر روی درها جبران کرده‌اند. چنین کنسول کلاسیکی بیشتر به نزدیک میباشد و محیطی بی‌نظیر برای جایگذاری لوازم ریز و درشت است.

 

۹_ لوستر حصیری

برای داشتن بافت‌های بزرگ در محیطی کمابیش ساده و مدرن لوسترحصیری را فراموش نکنید. خود لوستر با جنس بی‌نظیر و جزییات جذابی مثل طناب متصل‌کننده‌‌ی آن میتواند برای تمامی آشپزخانه‌ها با هر سبکی از ساحلی گرفته تا مدرن و روستیک مناسب باشد.

لوستر حصیری

۱۰_ صندلی ریلکسی حصیری

در اتاق خواب زیر طراح قصد داشته فضایی برای مطالعه ایجاد کند ولی جای کافی برای اینکار نداشته است. بنابراین تنها  یکی از میزهای پاتختی را کنار تخت گذاشته و  در سمت دیگر تخت یک صندلی ریلکسی حصیری نصب کرده تا فضای جالبی برای کتاب‌خوانی بوجود بیاورد.

۱۱_ تکمیل دکوراسیون با حصیر

اگر دوست ندارید فقط به یک وسیله‌ حصیری اکتفا کنید بهتر است تصویر زیر را به خوبی ببینید. هیچکدام از وسایل با یکدیگر ست نیستند ولی در مجموع حال و هوایی بسیاز زیبایی بوجود آورده‌اند. لوستر و پاف حصیری کوچک با آباژور و میزهای کنار مبل هماهنگی کامل دارند. با کمی توجه میتوان دریافت که همه وسایل با دقت خریداری و چیدمان شده است.

۱۲_ استفاده از میز حصیری در دکوراسیون

جلومبلی به طرح خمیده و رویه‌ی شیشه‌ای که در اتاق کار تصویر زیر می‌بینید با رنگ سبز-آبی دیوارها همخوانی معرکه‌ای دارد. همچنین پرده‌های کرکره‌ای حصیری که رنگ بسیار متفاوتی از میز دارند و به این اتاق جذابیت رنگی بیشتری بخشیده است.

۱۳_ اکسسوری‌های کوچک حصیری

اگر هنوز در مورد خرید وسایل حصیری بزرگ مردد هستید بهتر است که با اکسسوری‌‌های کوچک شروع کنید. برای مثال در تصویر زیر لیوان و زیر لیوانی‌ها انتخاب خوبی برای امتحان کردن اکسسوری‌های گوچک حصیری  بوده و برای مهمانی‌های شبانه‌ بهاری بسیار عالی هستند.

۱۴_ استفاده از حصیر در دکوراسیون فضای ورودی

فضای ورودی اولین تاثیر را بر مخاطبان میگذارد پس همواره باید  شیک و جذاب باشد. در تصویر زیر جالباسی از جنس بامبو که جاکفشی و آینه هم دارد میتواند تمامی وسایل روزمره و مورد نیاز شما مثل کت، کیف، کفش و کلیدها را نگه دارد. به اضافه‌ی مهم‌ترین نکته‌ی آن که جای زیادی هم نمیگیرد.

مزایای استفاده از لوازم حصیری در دکوراسیون

حصیر به دلیل طبیعی و دستساز بودن جزء اکسسوری‌های محبوب در دکوراسیون خانه است. حصیر علاوه بر اینکه به دکوراسیون منزل گرما و زیبایی می‌بخشد مزایای زیادی هم دارد. در ادامه به مزایای استفاده از لوازم حصیری در دکوراسیون خانه اشاره می‌کنیم:

دوستدار محیط زیست: حصیر از ساقه گیاهانی منند نخل، ساقه برنج، ساقه گندم و …، بافته می‌شود به همین علت چون از منابع تجدیدپذیر به دست آید فرآیند رشد سریعی دارند. قابل تجزیه هستند و فرآیند پیچیده صنعتی ندارند و باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای نمی‌شوند

زیبایی طبیعی: حصیر بافته‌شده از ساقه گیاهان طبیعی،به دکوراسیون خانه زیبایی و گرما می‌بخشد.

سبک و قابل انعطاف: حصیر به دلیل سبکی و انعطاف‌پذیری که دارد، برای بافت صندلی، زیرانداز، سبد و دیگر اشیاء دکوراتیو مناسب است.

مقاومت بالا: حصیر طول عمر بالایی دارد و نسبت به پلاستیک مقاومت بسیار بالاتری دارد و در مناطق مختلف آب و هوایی قابل استفاده است.

نگهداری آسان: حصیر به راحتی قابل تمیز شدن است و نیاز شست‌شوی مداوم ندارد و با یک دستمال نم‌دار تمیز می‌شود.

قیمت مناسب: یکی از دلایل محبوبیت حصیر قیمت مناسب آن است و میتوانید با پرداخت پول کم‌تری صاحب وسیله دکوری شیک شوید.

کاربرد استند حصیری در دکوراسیون حصیری:

استندهای حصیری کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل دارند. از استندهای حصیری میتوان به عنوان کتابخانه، جاکفشی استفاده کرد.
استندهای حصیری مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان‌های گل هستند.  از استندهای میتوان به عنوان ویترین برای نمایش لوازم دکوری استفاده کرد.

قابلیت تمیز کردن راحت:

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم لوازم و وسایل حصیری تمیز کردن راحت آنها می‌باشد و نیاز به مواد شوینده خاصی ندارند و با پارچه‌ای نم‌دار به راحتی تمیز می‌شوند.
سبدهای حصیری که در آشپزخانه استفاده می‌شوند و بیشتر در معرض دود و چربی هستند و بهتر است زود به زود شسته شوند تا چربی از روی آن پاک شوند بهترین راه پاک کردن دوده و چربی از سطح حصیر استفاده از محلول آب و صابون است.

سادگی در دکوراسیون داخلی

همانطور که می‌دانید یکی از مزایای دکوراسیون حصیری تزریق سادگی به محیط است. استفاده از لوازم حصیری در عین سادگی باعث شیک شدن محیط زندگی می‌شود. اگر به سبک مینیمال علاقه دارید استفاده از وسایل حصیری در کنار لوازم چوبی باعث می‌شود فضایی زیبا و دلپذیر داشته باشید.