تیاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است – خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار لاکو، مصطفی آمون شامگاه سه شنبه در نشست با هنرمندان تیاتر استان اردبیل اظهار کرد: تیاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 650 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت ها و استعدادهای موجود می تواند گام های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تیاتر شبستان از جمله فعالیت های کانون های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تیاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تیاتر شبستان با هدف برنامه ریزی در حوزه تیاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می شود و امیدواریم تیاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تیاتر معرفی کرده بتواند گام های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تیاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.