جمع آوری حدود 4 هزار رشته دام ماهیان در آب های گیلان – خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

جمع آوری حدود ۴ هزار رشته دام ماهیان در آب‌های گیلان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سرهنگ کیوان عاشوری در گفت و گور با خبرنگار لاکو اظهار کرد: صیانت از آبزیان در فصل تخم ریزی برای گسترش و توسعه شیلات و صنعت آبزی پروری بسیار مهم و حیاتی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات گیلان از جمع آوری حدود چهار هزار رشته دام ماهیان استخوانی و غضروفی در آب های استان خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری، سه هزار و پانصد رشته دام ماهیان استخوانی و 465 رشته دام ماهیان غضروفی از صیادان غیرمجاز در سواحل گیلان جمع آوری شد.

عاشوری از انجام 1850 نفر- ساعت گشت ساحلی و دریایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: 9 فروند انواع شناورهای صیادی غیر مجاز، 19 دستگاه انواع لاکش (نوع خاصی از تور ماهیگیری) و 12 پره صیادی در این گشت ها، کشف و ضبط و توقیف شد.

وی از دستگیری 24 نفر در حوزه صید غیرمجاز در سواحل گیلان خبر داد و افزود: از 59 مرحله گشت ساحلی، 51 مرحله گشت دریایی، 22 عملیات مشترک با دریابانی و 103 مرحله تفتیش بازار، ماهی 9 فقره پرونده صید غیرمجاز تشکیل شد و 24 نفر متهم دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات گیلان با بیان اینکه ادوات صیادی به نفع دولت مصادره می شود، گفت: در سه ماه گذشته، یگان ضمن حفاظت و حراست از سه رشته رودخانه تحت تکثیر، اقدام به تخریب و جمع آوری 2 باب کومه صیادی کرده است.