خدمت و هزینه کرد 50 میلیارد تومانی کانون های خدمت رضوی در استان سمنان

لاکو/سمنان مدیر کانون های خدمت رضوی استان سمنان از همکاری 6000 نفر در قالب خادمیاران و یاوران رضوی در این استان خبر داد.

خدمت و هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومانی کانون‌های خدمت رضوی در استان سمنان

حسن سعدالدین در اجتماع بزرگ خادمان رضوی استان سمنان که شامگاه 26 اردیبهشت با حضور آیت الله میرباقری، منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، هاشمی، استاندار سمنان، جمع زیادی از خادمیاران و یاوران رضوی در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد اظهار کرد: کانون های خدمت رضوی استان سمنان در طول یک سال گذشته نزدیک به 50 میلیارد تومان در طرح های مختلف هزینه کردند.

وی از فعالیت 200 کانون خدمت رضوی در سطح استان خبر داد و افزود: پنج هزار خادمیار و 1000 یاور رضوی در شهرستان های مختلف استان به امر خدمت رسانی به زوار و نیازمندان اشتغال دارند.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان سمنان با بیان اینکه آستان قدس رضوی طی یک سال اخیر خدمات شایانی در سطح استان داشته ادامه داد: در مجموع از دهه کرامت سال قبل تاکنون 49 میلیارد و 600 میلیون تومان در طرح های مختلف از جمله اطعام رضوی، اعزام زایر اولی ها، درمان نیازمندان، موکب های خدمت رسانی و…در شهرستان های هشتگانه استان هزینه شده است.

وی از 200 هزار اطعام رضوی طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته 10 موکب نیز با هدف خدمت به زواران بهشت رضوی در استان با کمک خادمیاران برپا شده است.

سعدالدین با اشاره به برخی از مهمترین خدمات آستان قدس رضوی طی یک سال اخیر تصریح کرد: پذیرایی از 33 میلیون زایر ایرانی امام رضا(ع)، خدمات دهی به 3000 زایر خارجی، احداث چایخانه در چهار صحن حرم، ایجاد بالغ بر 7000 تخت جدید برای اسکان زوار و… تنها بخشی از خدمات آستان قدس است.

وی از ایجاد موقوفه های جدید به ارزش 800 میلیارد تومان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: توسعه شهر زوار در مشهد مقدس و افزایش ظرفیت زایرسراها برایرخدمات دهی بیشتر به محرومان از دیگر خدمات آستان قدس است.

به گزارش لاکو در این آیین از جمعی از نخبگان استان سمنان در حوزه های ورزشی، فرهنگی، ورزشی و علمی با حضور مسوولان استان تجلیل شد.

پایان خبر لاکو