خرید هدست تک گوش یا هدست دوگوش؟ کدام یک را بخرم؟
استفاده از تجهیزات صوتی مانند هدست برای افزایش کیفیت مکالمات و ارتباطات اداری اهمیت فراوانی دارد. در مراکز تماس یا کال سنتر که حجم مکالمات روزانه زیاد است انتخاب هدست مناسب چالشبرانگیزتر خواهد بود. سوالی که ذهن اغلب کاربران را درگیر میکند این است که از بین هدست تک گوش و دو گوش کدام مورد انتخاب بهتری است؟ میزان صداهای مزاحم در مخیط کاری و فعالیت کارکنان مهمترین عوامل در انتخاب هدفون هستند. برای اینکه انتخاب سادهتری داشته باشید امروز به سوال کلیدی شما درباره نوع هدست پاسخ میدهیم.
آشنایی با انواع هدست اداری
فضای رقابتی حاکم بر مشاغل مختلف باعثشده که تماسهای صوتی یا نرمافزاری جایگاه ویژهای در فعالیتهای کاری ما داشته باشد. برای اینکه محصول مناسبی انتخاب کنید باید با انواع هدستهای اداری آشنا باشید. در یک دستهبندی کلی میتوان هدفونها را به دو نوع تک گوش و دو گوش تقسیم کرد.
هدست تک گوش
این محصول شامل یک میکروفون و یک اسپیکر است. اگر آگاهی از شرایط شرایط و محیط کاری برای شما اهمیت زیادی دارد انتخاب محصول را به شما پیشنهاد میکنیم. اغلب اپراتورهای کال سنتر که میخواهند علاوه بر شنیدن صدای مکالمات روزمره با همکاران خود نیز در ارتباط باشند از هدست تک گوش استفاده میکنند. وزن سبک این محصول باعثشده که در اثر استفاده طولانیمدت فشار زیادی به سر وارد نشده و خسته نشوید. برخی از متخصصین معتقدند که استفاده از این نوع هدست اداری در محافظت از گوشها نیز نقش بسزایی دارد.
هدست دوگوش
هدستهای دوگوش به دلیل برخورداری از یک جفت اسپیکر و یک میکروفون تمرکز شما بر مکالمات را افزایش میدهند. اگر میخواهید هنگام مکالمات تلفنی از صداهای اضافی محیط اطراف خود دور باشید انتخاب این محصول بهترین گزینه است. مشتریان علاقه دارند که هنگام مکالمه تلفنی تمام حواس شما متوجه آنها باشد. بیتوجهی به صحبت تلفنی مشتری یا درخواست تکرار حرف حرفهای و منطقی نیست و بر رضایت آنها تاثیر منفی میگذارد.
هدست تک گوش یا دو گوش کدام بهتر است؟
برای پاسخ به این سوال باید بدانید که انتخاب خرید هدست اداری ارتباط نزدیکی با وظیفه کارمندان شما دارد. در مرحله بعد باید به شرایط حاکم بر مرکز تماس یا اداره خود توجه کنید. اگر کارمندان شما نیاز دارند هنگام مکالمات تلفنی با سایر همکاران خود صحبت کنند استفاده از مدلهای تک گوش راندمان کاری آنها را افزایش میدهد. فراموش نکنید که با استفاده از هدستهای تک گوش کارمندان از صداها و اتفاقات محیط اطراف خود باخبر میشوند. بهعلاوه کارمندان شما به کمک هدستهای تک گوش میتوانند از گوش آزاد خود برای سایر مکالمات تلفنی یا ارتباط با سوپروایزر مدیر بخش و همکاران کمک بگیرند.
مزیت دیگر استفاده از مدلهای تک گوش این است که کاربر میتواند در طول روز هدست را تعویض کند. شما میتوانید بعد از ۲ تا ۳ ساعت روی گوش دیگر خود بگذارید. البته چنین حالتی زمانی امکانپذیر است که بوم میکروفون قابلیت چرخش بیش از ۲۴۰ درجه و تنظیم در دو طرف سر داشته باشد. در قسمت قبلی اشاره کردیم که وزن کم هدستهای تک گوش فشار کمتری به سر کاربران وارد کرده و میزان خستگی آنها در یک روز کاری کمتر میشود.
اما انتخاب هدستهای دوگوش برای مشاغلی مفید است که پیامهای تلفنی آنها حاوی اطلاعات مهمی باشد. زیرا تمرکز شما در مکالمات تلفنی را افزایش میدهد. در مرکز تماس پلیس ۱۱۰ که شنیدن و ثبت تمام اطلاعات مربوط به سرقت مسلحانه مهم است یا در اورژانس که ثبت آدرس یا مشاوره به بیماران اهمیت بیشتری پیدا میکند استفاده از هدست دو گوش بهترین انتخاب خواهد بود. نکته مهم استفاده از هدستهای دوگوش این است که پوشش هر دو گوش با ایرکاپ باعث میشود که کاربر صدای خود را بهدرستی نشنود. پس صدای او هنگام مکالمه یا شنیدن موسیقی بالاتر میرود.
اگر فضای کاری شما محدود و تعداد کارمندانتان زیاد است خرید این محصول را به شما پیشنهاد نمیکنیم. زیرا حجم صداهای مزاحم در محیط کاری بیشتر شده و باخث کاهش کیفیت و راندمان کاری کارمندن خواهد شد. بااینحال استفاده از هدستهای دوگوش برای کاربران نیازمند به مشاهده ویدیوهای آموزشی گوش دادن به فایلهای صوتی و آموزش کارمندان بخش فروش و خدمات مشتریان مناسب است.
راهنمای خرید هدست کال سنتر
هدست کال سنتر ابزار کاربردی برای ارتباط کارکنان این مرکز با مخاطبان خود است. این ابزار از میکروفون و هدست متصل به رایانه یا تلفن تشکیل میشود. طراحی منحصربهفرد این هدفونهای مرکز تماس باعث میشود که دست کارمندان آزاد باشد و بتواند همزمان از کامپیوتر استفاده کنند. برخی از مدلهای هدست مرکز تماس امکان گوش دادن به موسیقی و شرکت در جلسههای آنلاین را برای کارمندان فراهم میکند. میتوان از این محصول در حوزههای مختلف شغلی مانند پشتیبانی خدمات فروش خدمات مشتریان جلسههای کاری آنلاین یا بازاریابی استفاده کرد.
کارمندان مرکز تماسهای کال سنتر بهصورت مستقیم محصولی تولید نمیکند یا خدماتی به مشتریان ارائه نمیدهند؛ اما ارتباطات آنها میتواند بر نظر مشتری تاثیر چشمگیری داشته باشد. کیفیت و وضوح صدای آنها هنگام مکالمات تلفنی با مشتریان میتواند آنها را به خرید یا استفاده از خدمات یک مجموعه ترغیب کند. به دلیل فضای محدود کار سنتر و تعداد بالای کارمندان سر و صدای محیط زیاد است. در صورت استفاده از هدستهای بیکیفیت اپراتور ناچار است صدای خود را بلند کند چنین حرکتی از نظر روانی بر مخاطب تاثیر منفی میگذارد. نکات کلی که برای خرید یک هدست با کیفیت باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:
محیط و شرایط کاری
هدست کال سنتر با کیفیت باید بهگونهای طراحی شود که صدای پسزمینه را به حداقل برساند. اگر صدای داخلی و بیرونی محل کار شما زیاد است برای کاهش آنها باید از هدستهای دارای فناوری نویز کنسلینگ استفاده کنید.
میزان آشنایی کارمندان با فناوری های جدید
قبل از انتخاب یک محصول مناسب برای مرکز تماس خود میزان آشنایی کارمندان به استفاده از تجهیزات نوین برای افزایش راندمان کاری را بررسی کنید. بعد از این بررسی تصمیم بگیرید که کدام یک از هدستها برای محل کار شما مناسب است. اگر از هدست برای آموزش کارکنان خود استفاده میکنید باید به عوامل مختلفی مانند زمان بودجه و چشمانداز آن دوره آموزشی توجه داشته باشید.
استفاده آسان
کارکنان بخش کالسنتر حدود ۸ ساعت در شب یا روز موظف به پاسخگویی به تماس مشتریان هستند. نشستن طولانی مدت روی صندلی و استفاده از هدفون بیکیفیت میتواند آنها را خسته و بیحوصله کند. توصیه ما این است که برای ارتقای خدمات ارائه شده به مشتریان خود خرید محصولات سبک و قابلتنظیم را در اولویت قرار دهید. اتنایی دارای بالشکهای بزرگ چرمی و قابهای سبک سر کارکنان را خسته نمیکند.
بررسی قیمت
کافی است یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید در این مرحله با تعداد زیادی از انواع مختلف هدست اداری یا کال سنتر روبرو خواهید شد. بهترین روش این است که اطلاعات کافی درباره برندهای مطرح به دست آورید. استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید محصولات و طراحی آرگونومی دو دلیل اصلی برای انتخاب و خرید برندهای معتبر است. در مرحله بعد نوبت به بررسی قیمت هدست تک گوش و دو گوش از برندهای مختلف میرسد. اسیدهبه این مورد توجه داشته باشید که هدفونهای دارای نویز کنسلینگ فعال قیمت بالاتری دارند؛ اگر صداهای مزاحم در محیط کاری شما زیاد است باید خرید این محصول را در اولویت قرار دهید.
بررسی نظر سایر کاربران
در خریدهای آنلاین و عیرحضوری امکان بررسی همهجانبه محصول وجود ندراد. البته از مزیتهایی مانند مقایسه و بررسی قیمت انواع هدستها در خرید آنلاین بهرهمند میشوید. اگر به دلیل مشغله کاری و صرفهجویی در انرژی یا وقت خود خرید غیرحضوری ر انتخاب کردهاید بررسی نظر سایر کاربران را فراموش نکنید. با مطالعه این قسمت میتوانید اطلاعات کلیدی درباره کیفیت هر یک از هدستها به دست بیاورید. محصولی که بتواند نیاز همکاران و رقبای شما را برطرف کند برای شما نیز مفید خواهد بود.
با توجه به همه موارد گفتهشده در نهایت تصمیم بگیرید که کدام یک از مدلهای هدست تک گوش یا دو گوش برای شما مناسب است. باید به شما بگوییم که به دلیل تفاوت شرایط و محیطهای کاری در مشاغل مختلف نمیتوان از نسخه یکسانی برای آنها استفاده کرد. هدفونهای تک گوش و دوگوس مزایا و معایب مختلفی دارند که به آنها اشاره کردیم. با توجه به همه موارد میزان صداهای مزاحم و نیاز کاری خود بهترین محصول را انتخاب کنید.
جمع بندی
برای خرید هدست اداری یا کال سنتر باید به عوامل مختلفی توجه کنید. شرایط کاری و میزان صداهای مزاحم در محیط دو عامل کلیدی هستند که خرید هدست تک گوشی برای اولویتهای کاری را تحت تاثیر قرار میدهند. اگر میزان صداهایی مزاحم در محیط زیاد باشد استفاده از هدستهای دوگوش بهترین گزینه خواهد بود. زیرا نویز دریافتی در چنین حالتی به حداقل میرسد. اما اگر برقراری ارتباط با سایر همکاران یا مدیر بخش فروش هنگام مکالمات تلفنی و کاری برای شما اهمیت دارد و به دنبال یک محصول سبک هستید باید به سراغ خرید هدست تک گوش بروید. در مرحله بعد نوبت به بررسی طراحی هدفونها میرسد هدستهای سبک و قابلتنظیم بهترین گزینه برای کار طولانی مدت در مرکز تماس یا بخش خدمات فروش هستند.
منبع: www.accutone.ir