رشد ۱۷ درصدی تردد بین استانی در مبادی ورودی و خروجی استان آذربایجان‌غربی

رشد ۱۷ درصدی تردد بین استانی در مبادی ورودی و خروجی استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری لاکو از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گفت: طبق آمار مرکز مدیریت راه‌های استان و براساس رصد سامانه‌های حمل ونقل هوشمند بیش از ۶۲ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان طی خردادماه سال جاری ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد دارد.

وی افزود: بیشترین تردد با تعداد متوسط ۲۶ هزار و ۲۱۱ تردد وسیله نقلیه در یک روز به محور ارومیه سلماس تعلق دارد و بیشترین تخلفات نیز به خودروهای شخصی متردد از محور ارومیه – مهاباد اختصاص یافته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: در خردادماه سال جاری نزدیک به ۵۳ هزار مورد انواع تخلفات در محورهای مواصلاتی استان توسط دوربین‌های ثبت تخلف ثبت شده است که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر با عنوان تجاوز از سرعت مجاز نزدیک به ۵۲ هزار بار تکرار شده و نیازمند توجه ویژه در جهت فرهنگ سازی و برخورد جدی با متخلفین از سمت نهاد ها و مسئولین مربوطه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: محور ارومیه – مهاباد محدوده شرکت صادراتی گوهرتاگ با ۰.۲۷ تخلفات، بعد از کارخانه سیمان با ۰.۲۱ تخلفات و شهرک صنعتی در محور سلماس – خوی با ۰.۰۵ درصد بیشترین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز را به خود اختصاص داده اند.

۴۶