زیر کانسیلر چی بزنیم؟

کانسیلر چیست و زیر آن چه چیزی زده می شود؟

کانسیلر یکی از پرکاربردترین اقلام آرایشی می باشد که برای کاور کردن و پوشاندن لک ها کک و مک ها و یکدست نمودن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول آرایشی برای موارد زیر کاربرد دارد: 

زیر کانسیلر چی بزنیم؟
  • پوشاندن تیرگی زیر چشم
  • پوشاندن جوش و لک ‌ها
  • هایلایت کردن برخی از نواحی مانند پل بینی یا بالای گونه ها

کانسیلر دارای انواع مختلفی از جمله مایع استیکی یا کرمی و پودری می باشد. کاربرد هریک را در ادامه مطالعه می کنید:

  • مایع: برای پوشاندن تیرگی‌ های زیر چشم و نواحی خشک پوست مناسب می باشد.
  • استیکی یا کرمی: پوشش ‌دهی بالایی داشته و برای پوشاندن لک ‌ها و جوش ‌ها ایده آل است.
  • پودری: برای تثبیت میکاپ مناسب بوده و توصیه می شود افرادی که دارای پوست چرب هستند از این نوع کانسیلر استفاده کنند.

زیر کانسیلر چی بزنیم

قبل از کانسیلر چه چیزی باید استفاده کنیم؟

برای اینکه یک پوشش بی‌ نقص زیر کانسیلر داشته باشید و چین و چروک یا ماسیدگی روی پوست تان مشاهده نکنید باید نکاتی را قبل از زدن این محصول رعایت نمایید. در ادامه میگوییم چه چیزی زیر کانسیلر زده میشود:

1. مرطوب ‌کننده (Moisturizer)

پیش از هرکاری در میکاپ می بایست اول به پوستتان مرطوب کننده بزنید. این کار باعث نرمی پوست شده و از خشک شدن و ترک‌ خوردن کانسیلر جلوگیری می‌ کند. اگر پوست زیر چشم تان نازک و حساس‌ است توصیه می کنیم حتما از مرطوب کننده های مناسب استفاده نمایید. مرطوب ‌کننده موجب می‌ شود کانسیلر به صورت یکنواخت و راحت روی پوست پخش شود. دقت داشته باشید بهتر است برای زیر چشم از یک کرم دور چشم سبک استفاده کنید.

2. پرایمر (Primer)

پس از مرطوب ‌کننده استفاده از پرایمر به ماندگاری و نشستن بهتر کانسیلر روی پوست کمک می‌ کند. پرایمر باعث صاف و یکدست شدن سطح پوست شما می شود و همچنین منافذ باز و خطوط ریز را نیز پوشش می دهد. این محصول به ماندگاری بیشتر کانسیلر نیز کمک کرده و از جمع شدن آن در خطوط جلوگیری می نماید. توصیه می کنیم برای پوست های چرب از پرایمر‌های مات‌ کننده و برای پوست های خشک از پرایمرهای آبرسان استفاده کنید. توجه داشته باشید که پرایمرهای مخصوص دور چشم به شما می کنند تا کانسیلر بهتر روی پوست اطراف چشم بنشیند.

3. کرم پودر (Foundation)

بعد از پرایمر بهتر است کرم پودر را روی صورت خود بزنید. کرم پودر موجب می شود تا رنگ پوست شما یکنواخت شود و بسیاری از نواقص را پوشش می دهد. پس از آن می توانید از کانسیلر برای پوشاندن نواحی خاص مثل سیاهی زیر چشم یا روی جوش ‌ها استفاده کنید. زدن کرم پودر باعث می‌ شود به کانسیلر کمتری نیاز داشته باشید و آرایشتان طبیعی ‌تر به نظر برسد.

4. کانسیلر (Concealer)

پس از استفاده از مرطوب ‌کننده پرایمر و کرم پودر نوبت به کانسیلر می ‌رسد. این محصول باید به ‌صورت ضربه ‌ای با اسفنج یا انگشت روی نواحی مورد نظر خصوصا زیر چشم پخش شود. اگر از تیرگی های زیر چشم تان رنج  می برید می ‌توانید از یک کانسیلر رنگی مانند نارنجی یا هلویی برای خنثی‌کردن تیرگی این نواحی استفاده نمایید سپس کانسیلر هم‌ رنگ پوست تان را روی آن بزنید.

5. پودر فیکس (Fix powder)

برای جلوگیری از جمع شدن کانسیلر و افزایش ماندگاری آن از پودر فیکس سبک استفاده کنید. این پودر کانسیلر را مات و یکنواخت کرده و مانع برق افتادن پوست می‌ شود. برای زیر چشم از پودرهای نیمه ‌شفاف یا Setting Powder با فرمولاسیون سبک استفاده کنید تا کانسیلر خیلی سنگین نشود.

نتیجه گیری

برای اینکه کانسیلر بهتر روی پوست تان بنشیند و آرایش بهتر و طبیعی تری داشته باشید لازم است قبل از استفاده از این محصول اقلام آرایشی دیگری را به پوست خود بزنید. استفاده از مرطوب ‌کننده برای نرمی و جلوگیری از خشکی پوست مخصوصا در نواحی زیر چشم و بهره بردن از پرایمر برای ماندگاری بیشتر کانسیلر و یکدست کردن پوست ضروری می باشد. همچنین توصیه می گردد قبل از کانسیلر برای جلوگیری از ماسیدگی و جمع شدن کرم در خطوط خنده و چین و چروک ها پودر فیکس بزنید. دقت نمایید از کانسیلر بیش از حد استفاده نکنید تا حالت کیکی روی پوست به وجود نیاید. پوست خود را همیشه تمیز و مرطوب نگه دارید تا کانسیلر بهتر روی آن بنشیند.