فراخوان شناسایی پروژه مشارکتی زباله سوز در اصفهان

فراخوان شناسایی پروژه مشارکتی زباله‌سوز در اصفهان

لاکو/اصفهان مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: فراخوان شناسایی پروژه مشارکتی زباله سوز هاضم به ارزش حدود ۵ همت برای اولین بار در کشور منتشر شد.

مسعود حیدری ضمن اعلام این خبر بیان کرد: پروژه مشارکتی زباله سوز هاضم حاصل ساعت ها جلسه کارشناسی در کارگروه ویژۀ سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری سازمان پسماند شهرداری اصفهان و ساتبا (سازمان انرژی های نو و تجدیدپذیر ایران زیرمجموعه وزارت نیرو) است.

وی ادامه داد: این عملیات از پروژه های بسیار فنی و ویژۀ شهرداری در حوزۀ بازیافت و پسماند است. این مهم با هدف حرکت پایدار به سوی حفظ محیط زیست و کمک به توسعۀ اقتصاد چرخشی شهر اصفهان در حال بررسی و نهایی شدن است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با نظر به ابعاد مختلف پروژه تصریح کرد: این واحد دارای ظرفیت ورودی ۶۰۰ تن پسماند در روز است. همچنین سعی داریم که از دانش فنی و عملیاتی بخش خصوصی به منظور مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های پسماند شهری استفاده کنیم.

حیدری یکی از مزایای اصلی زباله سوز را کاهش حجم زباله ها دانست و اظهار کرد: باتوجه به فاصلۀ محل دفن و کارخانۀ پردازش پسماند شهر اصفهان استفاده از زباله سوز می تواند به کاهش چشمگیر هزینه های حمل ونقلِ پسماند نیز منجر شود.

به گزارش لاکو و به نقل از ادارۀ ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان حیدری توضیح داد: اسناد فراخوان این پروژه در جلسات کارشناسی کمیته مشترک تهیه شده است. همچنین با امضای موافقت نامه بین شهرداری اصفهان و سازمان ساتبا فراخوان شناسایی مرحله اول آن در سامانه ستاد ایران توسط سازمان ساتبا اعلام و بارگذاری شده است.

پایان خبر لاکو

نوشته های مشابه