نامه رهبر انقلاب به دانشجویان معترض حامی فلسطین در آمریکا/ در طرف درست تاریخ ایستاده اید

نامه رهبر انقلاب به دانشجویان معترض حامی فلسطین در آمریکا در طرف درست تاریخ ایستاده اید

رهبر انقلاب در نامه ای، دانشجویان آمریکایی معترض و حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا را خطاب قرار دادند و نسبت به درستی مسیر انتخابی آن ها در حمایت از مظلومان غزه تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری لاکو، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، در نامه ای خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تاکید کردند.

متن نامه حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

این نامه را به جوانانی می نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.

جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است ایستاده اید.

شما اکنون بخشی از جبهه ی مقاومت را تشکیل داده اید، و در زیر فشارِ بی رحمانه ی دولتتان که آشکارا از رژیم غاصب و بی رحم صهیونیست دفاع می کند مبارزه ای شرافتمندانه را آغاز کرده اید.

جبهه ی بزرگ مقاومت در نقطه ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال ها است مبارزه می کند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه ی تروریست و بی رحم به نام «صهیونیست ها»، از سال ها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت ترین فشار ها و شکنجه ها گذاشته است. نسل کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده ها سال گذشته است.

فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه ی تاریخی طولانی. سرمایه داران شبکه ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهر ها و روستا های آن هجوم بردند؛ ده ها هزار نفر را کشتند یا به کشور های همسایه راندند؛ خانه ها و بازار ها و مزرعه ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب شده ی فلسطین، دولتی به نام اسراییل تشکیل دادند.

بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک های انگلیسی، دولت ایالات متّحده ی آمریکا است که پشتیبانی های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.

رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی دفاع فلسطین به کار گرفت و بی اعتنا به همه ی ارزش های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه روز بر بی رحمی و ترور و سرکوبگری افزود.

دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

«جبهه ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یاس آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.

سردمداران صهیونیسم بین المللی که بیشترین بنگاه های رسانه ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایت های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می کند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار می رود؟

سردمداران سلطه ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمی کنند. رژیم تروریست و بی رحم اسراییل را دفاع کننده از خود وانمود می کنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع می کند، «تروریست» می نامند!

من می خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدان ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.

بجز شما دانشجویانِ ده ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشور های دیگر هم دانشگاه ها و مردم به پا خاسته اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه ی مهم و اثرگذاری است. این می تواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشار هایی که بر شما وارد می کنند، تا اندازه ای آرامش بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی می کنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.

درس قرآن به ما مسلمانان و به همه ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ (1) و درس قرآن درباره ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. (2) جبهه ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستور ها و صد ها نظایر آن به پیش می رود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.

توصیه می کنم با قرآن آشنا شوید.

سیّدعلی خامنه ای

1403/3/5