هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب نیوز :

«ولی بهره مند»، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار لاکو گفت: این سامانه بارشی از صبح روز یکشنبه پنجم فروردین ماه 1403 آغاز و تا اواخر وقت روز دوشنبه ششم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال این سامانه بارشی رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیلابی شدن مسیرها و رودخانه های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، ریزش سنگ در جاده ها، صاعقه و تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید از مخاطرات این سامانه بارشی هستند.

توصیه کرد: گردشگران و مسافران نوروزی از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیرها خودداری کنند، از چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها پرهیز شود، از فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری خودداری شود و دستگاه های اجرایی و امدادرسان آمادگی داشته باشند.

گفتنی است از بامداد امروز جمعه سامانه بارشی وارد استان شده که تا بامداد شنبه ادامه خواهد داشت و هم اکنون شاهد بارندگی در سطح این استان هستیم.