اهمیت تعامل هلال احمر و نیروهای نظامی در زمان وقوع حادثه – خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

اهمیت تعامل هلال احمر و نیروهای نظامی در زمان وقوع حادثه - خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

اهمیت تعامل هلال احمر و نیروهای نظامی در زمان وقوع حادثه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری لاکو، پیرحسین کولیوند، در اولین کنگره تخصصی بهداری رزمی در جنگ های آینده؛ چالش ها و راهکارها، اظهار کرد: یکی از فعالیت هایی که برای خدمات رسانی موثرتر در دستور کار قرار دارد، موضوع همدلی و هم افزایی است.

وی ادامه داد: در زلزله ترکیه بالغ بر 100 کشور برای کمک و امدادرسانی حضور داشتند اما نشان لیاقت و فداکاری خدمت دولت ترکیه به جمهوری اسلامی ایران رسید که نشان از همدلی زیاد مسیولان بود، در حالی که همزمان در زلزله خوی و در کشور سوریه نیز مشغول امدادرسانی به زلزله زدگان بودیم این تندیس فداکاری به هلال احمر ایران اهدا شد.

کولیوند بیان کرد: هلال احمر با همکاری سپاه و ارتش می تواند اقدامات موثرتری را حین حوادث و بحران ها چه در داخل کشور و چه خارج از کشور انجام دهد.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: پیشنهاد می کنیم یک کارگروه مشترک بین هلال احمر، سپاه و ارتش تشکیل شود تا بتوانیم ابعاد همکاری ها در زمینه خدمات رسانی به حادثه دیدگان را بررسی و در این زمینه با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

کولیوند تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات مشترک می تواند موضوع آموزش های همگانی و تخصصی باشد که باید در این زمینه ورود و مردم را برای حوادث احتمالی آماده کرد.

وی افزود: موضوع بسیار مهم در همکاری و تعامل چندجانبه، تامین امنیت مردم حادثه دیده است. در این خصوص باید علاوه بر ایجاد نظم، محل های امن را برای زمان بحران و امکان برقراری اسکان اضطراری حادثه دیدگان شناسایی کنیم.

کولیوند در ادامه به یکی دیگر از مهم ترین حوادث امروز ایران اشاره و تاکید کرد: امروز در حوزه تغییرات اقلیمی باید خیلی مراقب باشیم که تهدید جدی محسوب می شود باید راهکارهای همکاری و تعامل در خصوص این معضل اساسی بررسی شود.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه نباید از هوشمند سازی خدمات سلامت غفلت کرد، افزود: هر چه جامعه را همراه کنیم، در خدمت رسانی و مدیریت بحران ها، موفق تر خواهیم بود.

کولیوند به موضوع جنگ غزه نیز اشاره کرد و گفت: از غزه نباید به سادگی عبور کرد؛ در حال حاضر بالغ بر 8 هزار مجروح در غزه وجود دارند که هیچ کاری نمی توان برای آنها کرد.

وی اضافه کرد: در مدت درگیری ها، بالغ بر 20 هزار نوزاد به دنیا آمده اند که فقط نیازمند درمان هستند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: تنها ایمان و همدلی باعث شده غزه مقاومت کند. در کشور خودمان هم با وجود همدلی بیشتر، می توانیم به عدم آسیب کشور در برابر حوادث و بحران ها اطمینان داشته باشیم.