انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در 59 هزار شعبه اخذ رای آغاز شد

آغاز جشن سیاسی ملت؛

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی آغاز شد

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوازدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری لاکو، احمد وحیدی وزیر کشور دقایقی قبل فرآیند آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را از ساختمان اصلی وزارت کشور اعلام کرد.

وحیدی در سخنانی کوتاه گفت: با توکل به ذات باری تعالی و تمسک به روح شهدا و استعانت از حضرت بقیه الله (عج)، در 59 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت 8 صبح امروز جمعه شروع به کار کرد.

وی افزود: برای موفقیت ملت بزرگ ایران در این حماسه بزرگ آرزوی توفیق روزافزون داریم.

فرآیند اجرایی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوازدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت 8 صبح امروز (جمعه) در سراسر کشور آغاز شد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات 11 اسفند گفت: متولدان 11 اسفند 1384 به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات 1402 هستند.

وی افزود: 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که 30 میلیون و 945 هزار و 133 مرد و 30 میلیون و 227 هزار و 165 زن خواهند بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: رای دهندگان با ارایه هر یک از مدارک پنج گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می توانند رای بدهند و ضرب لاکو در شناسنامه صورت نمی گیرد.

اسلامی تصریح کرد: احراز هویت با کد ملی خواهد بود. البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای دهنده باشد.

وی ادامه داد: ساعت شروع رای گیری 8 صبح خواهد بود، 10 ساعت پس از شروع یعنی ساعت 18 رای گیری به پایان می رسد اما امکان تمدید رای گیری وجود دارد.

به گزارش لاکو، در این دوره از انتخابات حدود 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دهی هستند و 3.5 میلیون رای اولی در کشور وجود دارد.