تدوین آیین نامه اوقات فراغت روی میز وزارت آموزش و پرورش

تدوین آیین‌نامه اوقات فراغت روی میز وزارت آموزش‌ و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از تدوین آیین نامه ملی اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش لاکو، رضامراد صحرایی در کارگروه ملی نوجوان با گرامیداشت روز بزرگداشت سعدی گفت: پیام این جلسه توجه به هم افزایی، انسجام، کار گروهی و شبکه شدن است.

وی ادامه داد: امروز باید یاد بگیریم به توان هم برسیم و این یک تحول شناختی است. جوهره استراتژی تمرکز است و با متمرکز شدن قوی خواهیم شد. امروز باید نقطه تمرکز ما مدرسه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت مساله نخست جمهوری اسلامی ایران است . انقلاب ما یک انقلاب تربیتی عدالت محور است.

صحرایی با بیان اینکه ورزش ، مهارت آموزی و اردوها و… بسترهای مهمی برای انجام کار تربیتی هستند، گفت: آیین نامه ملی اوقات فراغت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

راه اندازی اولین جایزه ملی بازی با محوریت مسایل تربیتی

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در این جلسه اظهار کرد: بحث تنوع محیط های یادگیری تکلیف سند تحول بنیادین است و یکی از جدی ترین موقعیت های یادگیری، محیط بازی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش از راه اندازی اولین دوره جایزه ملی بازی با محوریت مسایل تربیتی و در راستای تنوع محیط های یادگیری خبر داد، گفت: بازی وارسازی مفاهیم تربیتی یکی از اقداماتی است که ما باید در معاونت پرورشی به جد دنبال کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در همین راستا هم بحث سناریوهای بازی محور و هم فضاهای بازی محور در برنامه ما قرار دارد و امسال انشاالله جایزه ملی بازی را مبتنی بر مفاهیم تربیتی در محیط مدرسه، محیط اردوگاه، محیط کانون، محیط دارالقرآن و محیط های غیررسمی با محوریت مسایل تربیتی در معاونت پرورشی دنبال خواهیم کرد.

پورثانی تاکید کرد: انشالله این اقدام منجر به بسترسازی فضای تربیتی در کشور شود.

پایان خبر لاکو