آغاز برنامه گسترده مرمت سایت های تاریخی فارس

 آغاز برنامه گسترده مرمت سایت‌های تاریخی فارس

لاکو/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس از آغاز برنامه گسترده مرمت سایت های تاریخی استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 19 اردیبهشت ماه 1403 در حاشیه بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: آغاز برنامه گسترده مرمت گام بلندی در حفظ و احیا میراث ارزشمند این استان است که هم اکنون با برنامه ای منسجم و با همت بی دریغ متخصصان برجسته، عملیات مرمتی و ساماندهی و بهسازی سایت های تاریخی چون تخت جمشید و محور ساسانی فارس آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در برنامه های مرمتی با بهره گیری از جدیدترین فناوری ها و روش های علمی نقوش و آثار سنگی مجموعه ها مرمت می شود.

وی در ادامه سخنانش به انجام یکسری فعالیت های زیرساختی در مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید پروژه بهسازی و تعویض پلکان های چوبی در این سایت جهانی آغاز شده و پیشرفت متناسبی داشته و به زودی این پروژه بزرگ تکمیل خواهد شد.

ثابت اقلیدی همچنین به ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید، فضای سبز و بهسازی و ساماندهی سرویس های بهداشتی فعلی و تعبیه مکان مناسب برای سرویس های جدید اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها به زودی ساختمان موزه تخت جمشید (موزه هخامنشی فارس) مرمت و بهسازی خواهد شد و طرح توسعه این مجموعه نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه به راه اندازی خط اتوبوس گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمدبن موسی شاه چراغ (ع) اشاره کرد و افزود: برای توسعه گردشگری فارس و ارتباط معنوی بین گردشگری زیارتی و تاریخی همچنین ایجاد تسهیلات مناسب به گردشگران ایجاد این مسیر یک ضرورت است.

ثابت اقلیدی، توسعه زیرساخت های گردشگری را اولویت دانست و گفت: ظرفیت بالای گردشگری در استان فارس از یک سو و تعدد و تنوع آثار تاریخی و اقلیمی از سوی دیگر از جمله عواملی هستند که می توانند صنعت گردشگری را در این استان توسعه دهند.

پایان خبر لاکو