خواهر دباغ الگوی حقیقی برای بانوان است – خبرگزاری لاکو | اخبار ایران و جهان

خواهر دباغ الگوی حقیقی برای بانوان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری لاکو، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد بزرگداشت بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، گفت: شخصیت والا و در تراز انقلاب اسلامی بانوی مبارز «خواهر دباغ» به بانوان و آحاد جامعه معرفی شود.

وی ادامه داد: همگان باید آگاهی دقیقی از رفتار شکنجه گران در زندان های طاغوت پیدا کنند تا بدانند خواهر دباغ در چه شرایطی از مبارزه علیه ظلم دست نکشید.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه خانم دباغ از عنفوان جوانی در مسیر انقلاب و امام عظیم الشان (ره) بود و در همین مسیر رحلت کرد، افزود: بازخوانی تاریخ جهت آگاهی از هزینه هایی که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی پرداخت شد، ضروری است تا شخصیت والایی مانند خواهر دباغ به نحو احسن به عنوان الگوی سوم زن مسلمان معرفی شود.

وی تصریح کرد: کمیته فرهنگی باید با تهیه و تدوین فیلم و پویانمایی از زندگی پرتجربه خانم دباغ که نقش های خود را به عنوان مادر، همسر، فعال اجتماعی و سیاسی به بهترین شکل ایفا کرد، ایشان را به عنوان یک الگوی صحیح به جامعه معرفی کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه معرفی شخصیت و بخشی از زندگی نامه خانم دباغ در مقاطع مختلف دوران تحصیلی تدریس شود، گفت: برگزاری همایش ها و برنامه های مناسبتی باید با رویکرد مردمی انجام شده و مردم شریف در بطن این مراسم حضور داشته باشند.

وی افزود: نامگذاری پارک ها، کوچه ها و خیابان ها در مانایی نام و شخصیت والای خانم دباغ تاثیرگذار است.