6 علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی + ویدیو رفع مشکل

6 علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی + ویدیو رفع مشکل

6 علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی + ویدیو رفع مشکل

خسته از صدای وحشتناک ماشین لباسشویی که مثل زلزله کوچکی خونه رو میلرزونه؟ احتمالا شما هم مثل من بارها با این مشکل روبرو شدید. خاطرم هست یه بار ماشین لباسشویی جدیدم رو خریدم با شور و اشتیاق لباس ها رو انداختم داخلش و دکمه "شروع" رو زدم! اما چی شد؟ صدای هولناکی از ماشین بلند شد و شروع کرد به تکان خوردن طوری که حس کردم هر لحظه ممکنه از جای خودش بلند بشه. اولش خاطرم کلی جمع شد که نکنه ماشین خراب شده اما بعدش با یه سرچ ساده تو گوگل متوجه شدم که من تنها نیستم و خیلی ها با این مشکل روبرو هستند.

6 علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی + ویدیو رفع مشکل

قبل از اینکه با هم راه حل این مشکل رو بررسی کنیم خوبه بدونید که لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی میتونه دلایل متعددی داشته باشه. مهم اینه که بتونید علت اصلی رو شناسایی کنید تا بتونید مشکل رو به درستی حل کنید.

6 علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی + ویدیو رفع مشکل

دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

  1. نصب نادرست ماشین لباسشویی: اولین و مهمترین علت لرزش ماشین لباسشویی نصب نادرست اون هست. اگر ماشین رو به درستی تراز نکنید در هنگام شستشو لرزش و تکان خوردن شدیدی رو تجربه خواهید کرد.

  2. عدم تعادل در بار لباسشویی: گاهی اوقات لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی به دلیل عدم تعادل در بار لباس داخل ماشین هست. اگر لباس ها به صورت نامنظم در داخل ماشین قرار بگیرند و تعادل لازم رو ایجاد نکنند ماشین در هنگام چرخش با لرزش شدیدی روبرو میشه.

  3. شل بودن پیچ و مهره های پایه ماشین: در صورتی که پیچ و مهره های پایه ماشین شل باشند ماشین در هنگام کار لرزش و تکان خوردن شدیدی رو تجربه میکنه.

  4. خرابی یاتاقان ها و بلبرینگ ها: اگر یاتاقان ها و بلبرینگ های ماشین لباسشویی خراب باشند لرزش و صدای غیر طبیعی از ماشین صادر میشه.

  5. مشکل در موتور ماشین: گاهی اوقات علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی مشکل در موتور ماشین هست. مثلا اگر موتور خراب باشه یا سیم پیچ های موتور آسیب دیده باشه لرزش و تکان خوردن شدیدی در ماشین ایجاد میشه.

  6. عدم استحکام کف محل نصب: اگر کف محل نصب ماشین لباسشویی استحکام کافی نداشته باشه ماشین در هنگام کار لرزش و تکان خوردن شدیدی رو تجربه میکنه.

راه حل مشکل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

1. تراز کردن ماشین لباسشویی:

اول از همه باید مطمئن بشید که ماشین لباسشویی به درستی تراز شده باشه. برای این کار میتونید از یک سطح تراز یا یک خط کش استفاده کنید. اگر ماشین تراز نیست با تنظیم پیچ و مهره های پایه ماشین اون رو تراز کنید.

نکات مهم برای تراز کردن:

  • قبل از شروع به تراز کردن ماشین رو از برق قطع کنید.
  • در صورتی که ماشین رو روی یک سطح نرم و غیر مستحکم نصب کردید قبل از تراز کردن سطح رو با یک صفحه چوبی یا فلزی مستحکم کنید.
  • برای تراز کردن ماشین از یک سطح تراز یا یک خط کش استفاده کنید و مطمئن بشید که تمام چهار پایه ماشین به طور مساوی با زمین در تماس باشند.

2. تعادل در بار لباسشویی:

حتما قبل از شروع به شستشو لباس ها رو به صورت منظم در داخل ماشین قرار بدید. از قرار دادن لباس ها به صورت نامنظم و یا انباشتن لباس ها در یک طرف ماشین خودداری کنید.

3. بررسی پیچ و مهره های پایه ماشین:

باید مطمئن بشید که پیچ و مهره های پایه ماشین شل نباشند. اگر شل هستند اون ها رو به طور محکم سفت کنید.

4. یاتاقان ها و بلبرینگ ها:

اگر صدای غیر طبیعی از ماشین لباسشویی صادر میشه و یا لرزش و تکان خوردن شدیدی دارید ممکن هست که یاتاقان ها و بلبرینگ های ماشین خراب شده باشند. در این صورت باید با یک تکنسین مجرب در این زمینه تماس بگیرید و مشکل رو به اون ها بسپارید.

5. مشکل در موتور ماشین:

اگر لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی در هنگام چرخش لباس ها شدید باشه ممکن هست که مشکل از موتور ماشین باشه. در این صورت نیز باید با یک تکنسین مجرب در این زمینه تماس بگیرید و مشکل رو به اون ها بسپارید.

6. عدم استحکام کف محل نصب:

اگر کف محل نصب ماشین لباسشویی استحکام کافی نداشته باشه ماشین در هنگام کار لرزش و تکان خوردن شدیدی رو تجربه میکنه. در این صورت باید سطح رو با یک صفحه چوبی یا فلزی مستحکم کنید و یا ماشین رو به یک محل دیگه با کف مستحکمتر انتقال بدید.

نکات اضافی برای کاهش لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی:

  • از قرار دادن ماشین لباسشویی در کنار دیوار یا مبلمان خودداری کنید.
  • مطمئن بشید که بین ماشین و دیوار فاصله کافی وجود داشته باشه.
  • اگر ماشین لباسشویی روی یک سطح نرم و غیر مستحکم نصب شده هست با استفاده از یک صفحه چوبی یا فلزی سطح رو مستحکم کنید.
  • برای کاهش لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی از یک پد ضربه گیر زیر پایه های ماشین استفاده کنید. این پدها از لاستیک یا فوم ساخته میشن و با جذب ضربه ها و لرزش ها از تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری میکنند.

جدول علل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی و راه حل آنها:

علت راه حل
نصب نادرست ماشین لباسشویی تراز کردن ماشین لباسشویی
عدم تعادل در بار لباسشویی قرار دادن لباس ها به صورت منظم در ماشین
شل بودن پیچ و مهره های پایه ماشین سفت کردن پیچ و مهره های پایه ماشین
خرابی یاتاقان ها و بلبرینگ ها تماس با یک تکنسین مجرب در این زمینه
مشکل در موتور ماشین تماس با یک تکنسین مجرب در این زمینه
عدم استحکام کف محل نصب تثبیت کف با صفحه چوبی یا فلزی

ویدئو رفع مشکل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نحوه رفع مشکل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی میتونید ویدئو های آموزش این موضوع رو در سایت یوتیوب و یا سایت های آموزش تکنولوژی مشاهده کنید.

نتیجه گیری:

لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی میتونه دلایل متعددی داشته باشه. مهم اینه که بتونید علت اصلی رو شناسایی کنید تا بتونید مشکل رو به درستی حل کنید. با توجه به نکاتی که در این مقاله مطرح شد میتونید خودتون مشکل رو حل کنید. اما اگر مشکل از یاتاقان ها و بلبرینگ ها یا موتور ماشین باشه باید با یک تکنسین مجرب در این زمینه تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ:

1. اگر پیچ و مهره های پایه ماشین رو سفت کردم اما هنوز هم ماشین لرزش داره چه کاری باید انجام بدم؟

در این صورت ممکن هست که مشکل از تراز نبودن ماشین باشه. ماشین رو با استفاده از یک سطح تراز یا یک خط کش تراز کنید.

2. از کجا بفهمم که مشکل از یاتاقان ها و بلبرینگ ها هست؟

اگر صدای غیر طبیعی از ماشین لباسشویی صادر میشه و یا لرزش و تکان خوردن شدیدی دارید ممکن هست که یاتاقان ها و بلبرینگ های ماشین خراب شده باشند. در این صورت باید با یک تکنسین مجرب در این زمینه تماس بگیرید و مشکل رو به اون ها بسپارید.

3. آیا استفاده از پد ضربه گیر برای کاهش لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی مفید هست؟

بله استفاده از پد ضربه گیر برای کاهش لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی مفید هست. این پدها از لاستیک یا فوم ساخته میشن و با جذب ضربه ها و لرزش ها از تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری میکنند.