بهترین ایده های نوین برای طراحی آشپزخانه

هر سال ایده‌های جدیدی در طراحی آشپزخانه به میان می‌آید. اگر قصد دارید آشپزخانه‌ای تازه بسازید یا بازسازی کنید و لیست علاقه‌مندی‌های خود را به‌روز نمایید به این ایده‌های نوین و محبوب نگاهی بیندازید و ببینید دیگران از چه طراحی‌هایی در آشپزخانه‌های جدید خود لذت می‌برند.

بهترین ایده های نوین برای طراحی آشپزخانه

چه عواملی در طراحی آشپزخانه‌های سال 2024 محبوبیت یافته‌اند؟ ممکن است برخی از این ایده‌ها برای شما شگفت‌انگیز باشند! امسال طراحی‌های زیبا و هیجان‌انگیزی در حال ظهور هستند. در اینجا تعدادی از ایده‌های مورد علاقه ما برای طراحی آشپزخانه در سال 2024 را بررسی می‌کنیم.

طراحی کلاسیک آشپزخانه

جزیره‌های آشپزخانه با رنگ‌های زنده

 یکی از ترندهای زیبا و محبوب استفاده از جزیره‌های آشپزخانه با رنگ‌های متفاوت است. این ایده قاعده قدیمی هماهنگ‌سازی تمام کابینت‌ها در آشپزخانه را به چالش می‌کشد. با افزودن یک رنگ زنده به جزیره آشپزخانه خود می‌توانید تضادی زیبا ایجاد کنید که شاید حتی نمی‌دانستید به آن نیاز دارید.

کابینت‌های با رنگ‌های روشن

 دیگر نیازی نیست که فقط به رنگ‌های سفید خاکستری و سیاه برای کابینت‌ها اکتفا کنید. امسال با استفاده از رنگ‌های شاد و چشم‌نوازی مثل صورتی سبز یا زرد بدرخشید و به آشپزخانه‌تان حس زندگی و شادابی بیشتری ببخشید.

درب های وروی زیبا

داشتن درب های ورودی زیبا در هر محیط اولین و در واقع یکی از نیاز های اصلی است. تفاوتی ندارند اتاق خواب و یا آشپزخانه شما میتواندی با شناخت بهترین دستگیره درب  انتخابی درست برای آشپزخانه خود داشته باشید دستگیره ها تنوع مدل زیادی دارند که این مورد باعث سختی انتخاب شما خواهد شد.

روستیک مدرن

 ترکیبی از سبک روستایی با عناصر مدرن. طراحی روستیک دیگر تنها به نعل اسب و سبک گاوچرانی محدود نمی‌شود. با اضافه کردن بافت‌های چوبی و حس روستایی در کنار عناصر مدرن می‌توانید یک طراحی روستیک مدرن و محبوب برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

کاغذ دیواری آشپزخانه

 یکی از ایده‌های نوین و جذاب که دوباره به مد برگشته است کاغذ دیواری قابل جابجایی است. این نوع کاغذ دیواری به راحتی نصب می‌شود و زمانی که نیاز به تغییر دارید به سادگی می‌توانید آن را جایگزین کنید تا آشپزخانه‌تان بدون نیاز به بازسازی‌های سنگین ظاهری تازه به خود بگیرد.

کابینت مدرن آشپزخانه

ترکیب و تطبیق فلزات آشپزخانه

یکی از ایده‌های جذاب در طراحی آشپزخانه این است که فلزات مختلف را با هم ترکیب و تطبیق دهید. چه در انتخاب فلزات مکمل برای شیرآلات لوسترها و دستگیره‌های کابینت یا حتی استفاده از تابه‌های مسی آویزان این ترکیب و تطبیق فلزات راهی عالی برای افزودن جذابیت و عمق به آشپزخانه شماست.

قفسه‌های باز

 ظروف زیبا گیاهان و آثار هنری نباید پنهان بمانند. قفسه‌های باز در طراحی‌های جدید آشپزخانه نقش مهمی ایفا می‌کنند. چه قفسه‌های چوبی معلق باشد و چه دیواری این قفسه‌ها فضای ذخیره‌سازی کاربردی و در عین حال زیبایی به آشپزخانه شما می‌بخشند.

بافت در طراحی آشپزخانه

 بافت به طراحی آشپزخانه جلوه و جذابیت می‌بخشد. امسال از بافت‌های متنوع استفاده کنید تا آشپزخانه‌ای دلنشین و زیبا داشته باشید. با استفاده از چوب‌های بازیافتی در نقاط کلیدی مانند هود فر یا تیرهای سقف در کنار کانترها و دیوارپوش‌های مرمری می‌توانید به هر گوشه‌ای از آشپزخانه جذابیت و نوآوری ببخشید.

کابینت‌های دو رنگ

 استفاده از کابینت‌های هماهنگ دیگر از مد افتاده است. یکی از ترندهای جدید کابینت‌های دو رنگ است. برای کابینت‌های بالایی رنگی روشن و شاد انتخاب کنید و برای کابینت‌های پایینی و جزیره آشپزخانه رنگی جسورانه‌تر و مدرن‌تر برگزینید.

افزایش فضای ذخیره‌سازی

 یکی از درس‌هایی که از همه‌گیری کرونا یاد گرفتیم اهمیت فضای ذخیره‌سازی است. یکی از ایده‌های جدید و جذاب در طراحی آشپزخانه افزودن فضای ذخیره‌سازی بیشتر است. به فکر اضافه کردن انباری‌ها کابینت‌های اضافی در جزیره و قفسه‌های بزرگ باشید. این فضاهای ذخیره‌سازی نه تنها به روز و شیک هستند بلکه به طور هوشمندانه و کاربردی نیازهای شما را نیز برطرف می‌کنند.

دیوارپوش‌های هنری حرفی برای گفتن دارند

 با استفاده از یک دیوارپوش زیبا جلوه‌ای هنری به آشپزخانه خود ببخشید. در ترندهای طراحی آشپزخانه صاحبان خانه‌ها به تدریج از طرح‌های محافظه‌کارانه و رنگ‌های خنثی فاصله می‌گیرند و به سمت انتخاب دیوارپوش‌هایی می‌روند که با سلیقه شخصی‌شان همخوانی دارد.  دیوارهای خالی را همچون بوم نقاشی در نظر بگیرید و از آن‌ها برای نمایش آثار هنری جذاب و چشم‌نواز بهره ببرید.

لوازم خانگی مخفی و توکار

 هرچه زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری می‌کنیم به دنبال امکاناتی هستیم که زندگی را آسان‌تر کنند. لوازمی مانند همزن‌های برقی مایکروویوها و قهوه‌سازها می‌توانند به طور مخفی در آشپزخانه جا بگیرند بدون اینکه فضای کانتر را اشغال کنند.

لوازم خانگی یکپارچه

 لوازم خانگی یکپارچه در سال 2024 محبوبیت زیادی دارند. این لوازم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کابینت‌ها یکپارچه شده و دیگر نیاز نیست که استیل ضدزنگ دستگاه‌ها به چشم بیاید و هماهنگی طراحی را بر هم بزند.

جزایر بزرگ آشپزخانه

 اگر شما هم به پخت نان در دوران همه‌گیری کرونا علاقه‌مند شده‌اید شاید حالا به فکر جزیره‌ای بزرگ‌تر در آشپزخانه‌تان باشید. ترندهای جدید جزایر بزرگ و برجسته را معرفی می‌کنند که برای پخت و پز و تجمعات عالی هستند و به آشپزخانه شما جلوه‌ای خاص می‌بخشند.

رنگ‌های محبوب آشپزخانه در سال 2024

ممکن است متوجه شده باشید که رنگ‌ها نقش چشمگیری در طراحی آشپزخانه‌های جدید ایفا می‌کنند. خود را به رنگ‌های متداول و شناخته شده محدود نکنید. یکی از نکات برجسته در طراحی‌های جدید آشپزخانه استفاده از رنگ‌های جذاب و گرم است. رنگ “گریژ” که ترکیبی از خاکستری و بژ است به عنوان رنگ خنثی جدید مطرح شده است. همچنین رنگ‌های آبی-سبز با رگه‌های خاکستری نیز در میان طراحان محبوبیت یافته‌اند. در این سال رنگ‌های گرم و ملایم مانند صورتی آبی روشن و انواع سبز بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

طراحی‌های عمیق و جسورانه

 یکی از دیگر از ایده‌های شگفت‌انگیز برای سال 2024 طراحی‌های عمیق و جسورانه است. حتی طراحی آشپزخانه‌هایی به رنگ کاملاً سیاه نیز در حال محبوب شدن است. برخی طراحی‌ها از رنگ‌های مشکی یا آبی تیره در کابینت‌ها کانترها و لوازم خانگی استفاده می‌کنند و این با استیل ضدزنگ ترکیب می‌شود تا تضاد جذابی ایجاد کند.

نشان دادن شخصیت در طراحی آشپزخانه

سال 2024 فرصتی مناسب برای امتحان کردن ایده‌های نو و نمایش شخصیت شما در طراحی آشپزخانه است. از دیوارپوش‌های هنری و رنگ‌های جسورانه گرفته تا بافت‌ها و فلزات متنوع این سال را با طرح‌هایی آغاز کنید که شخصیت واقعی شما را منعکس می‌کنند. مهم نیست که در کدام نقطه از کشور زندگی می‌کنید اگر به دنبال الهام گرفتن و راهنمایی در طراحی آشپزخانه خود هستید می‌توانید به پورتفولیو ما مراجعه کرده و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اگر به دنبال راهنمایی در طراحی آشپزخانه خود هستید یا می‌خواهید از طرح‌های محبوب الهام بگیرید چه در ایالت یوتا زندگی می‌کنید یا در هر جای دیگر پیشنهاد می‌کنیم که پورتفولیوی ما را بررسی کنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.