سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می شود

سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری لاکو استان سمنان، مجتبی اکبرپور با دعوت از علاقه مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره گفت: جشنواره آیینی و مراسم سنتی سمنوپزان روز جمعه 24 فروردین ماه 1403 از ساعت 10 صبح با برگزاری بازی های بومی و محلی در روستای صح در منطقه تویه رودبار دامغان آغاز خواهد شد و جشنواره با اجرای آیین اصلی و پخت سمنو از ساعت 14 الی 16 ادامه خواهد یافت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان افزود: اجرای موسیقی و نواهای محلی، اجرای تیاتر طنز، استندآپ کمدی، مسابقه و برنامه های متنوع دیگر از برنامه های این جشنواره است.

مجتبی اکبرپور گفت: برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی های روستایی در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی نیز برپا می شود.

او افزود: هدف از برگزاری جشنواره ها احیاء و حفظ آیین و سنن قدیمی روستاها، رشد و توسعه گردشگری، معرفی آداب ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی روستاها و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای صح، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان، استانداری سمنان، صداوسیمای مرکز سمنان، پایگاه مقاومت بسیج المهدی و پایگاه مقاومت بسیج عفاف برگزار می شود.

46